Aktiviteter för dig med funktionsnedsättning

Det finns flera fritidsaktiviteter för dig med funktionsnedsättning. Här finns information och en lista över föreningar och aktiviteter. De listade aktiviteterna och föreningarna finns både i Öckerö kommun samt i Göteborg med omnejd.

Till information om aktiviteter för dig med funktionsnedsättning på sidan Text med bildstöd.

Aktiviteter och föreningar i Öckerö kommun

FUB ÖCKERÖ Länk till annan webbplats. är en intresseförening för personer med funktionsnedsättningar.

Attention HÖK (Hisingen-Öckerö-Kungälv) Länk till annan webbplats. är en intresseorganisation för personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF) så som ADHD, ASD/Aspergers syndrom, språkstörning och Tourettes syndrom.

HjärtLung Öckerö Länk till annan webbplats. en patientorganisation som har kunskap, kraft och engagemang att ge dig som lever med hjärt-, kärl eller lungsjukdom ett längre och rikare liv.

Scouterna Länk till annan webbplats. ger barn och unga från alla delar av samhället chansen att få uppleva äventyr tillsammans och samtidigt växa som individer.

Bassängen på Hedens by Länk till annan webbplats. en högtempererad bassäng som främst är avsedd för rehabilitering, friskvård och habilitering.

Fritidsbanken Länk till annan webbplats. Låna sport och friluftsutrustning gratis i 14 dagar. I det nationella sökregistret finns även parasportutrustning.

Aktivitetshuset Länk till annan webbplats. välkomnar invånare som har en kontakt inom öppenpsykiatrin eller som har boendestöd. Aktivitetshuset erbjuder olika aktiviteter såsom bland annat Yoga, herr och damfrukost, promenader, bad på Hedens by, olika utflykter med mera.

Fritid och kultur i Öckerö kommun Länk till annan webbplats. Här presenteras kultur och friluftsliv som kommunen ansvarar för.

Föreningsregister

Sök föreningar i Öckerö kommun (ockero.se)

Föreningar och verksamheter som erbjuder fritidsaktiviteter

Grunden Bois Länk till annan webbplats. är en idrottsförening, öppen för alla men speciellt för spelare med intellektuella funktionsnedsättningar.

Klangfärg Länk till annan webbplats. är Västra Götalandsregionens resurscentrum för skapande inom LSS och särskola, och ingår i Kultur i Väst.

Passalen Länk till annan webbplats.är en förening som driver fritidsverksamhet för barn och ungdomar med funktionsnedsättning. OBS inte alla aktiviteter är för Öckerö kommuns invånare!

3V HIF Länk till annan webbplats. Idrottsförening som arbetar för att aktivera funktionnedsatta barn och ungdomar samt vuxna i Göteborg med omnejd.

Paraidrottsskolan i Göteborg | Parasport Sverige Länk till annan webbplats. är en idrottsskola för barn och ungdomar med olika typer av funktionsnedsättningar.

KFUM Göteborg Länk till annan webbplats. engagerar ungdomar i sociala, kulturella och idrottsinriktade verksamheter.

4H Länk till annan webbplats. är en ideell organisation för barn och ungdomar mellan 7-25 år. 4H:s vision är att alla barn och ungdomar ska utvecklas till engagerande och ansvarstagande människor med respekt för omvärlden.

Ridterapi Länk till annan webbplats. på Stall Lyckodalen

Språng Länk till annan webbplats. mötas över funktionsgränserna i ett gemensamt intresse: scenkonsten.

Träffendansen Länk till annan webbplats. i Kungälv.

Danskompaniet Spinn Länk till annan webbplats. - kompani med professionella dansare både med och utan funktionsnedsättningar.

Aeroseum Länk till annan webbplats. arbetar med att bevara tidigare militära berganläggningar vid Göteborg City Airport (f.d. Säve flygplats).

Liseberg: Nordens största nöjespark. Information om Liseberg för dig med funktionsnedsättning: Inför besöket | Liseberg Länk till annan webbplats. Under besöket | Liseberg Länk till annan webbplats.

Universeum Länk till annan webbplats. : Sveriges nationella vetenskapscenter