Träffpunkter för äldre nu på fler platser i kommunen

Under våren 2024 startade kommunen upp träffpunkter på Björkö, Kalvsund, Knippla, Hyppeln och Rörö. Träffpunkterna finns till för personer över 65 år som söker gemenskap med andra. De har öppet en gång i veckan eller en gång varannan vecka.

Catarina Nordqvist och Ylva Nilsson håller i kommunens träffpunkter på Björkö, Kalvsund, Knippla, Hyppeln och Rörö.

Det är Catarina Nordqvist och Ylva Nilsson från Öckerö kommun som arrangerar träffpunkterna på de olika öarna som ska komplettera Träffpunkten på Solhöjden och övrig seniorverksamhet som finns inom civilsamhället.

Välkommen till oss för en stund med fika och gemenskap. Du behöver inte anmäla dig innan. Aktiviteterna på träffpunkterna utformas efter besökarnas behov och önskemål och såklart de förutsättningar som finns i verksamheten, säger Catarina, hälsolots i Öckerö kommun.

Tid och plats för träffpunkterna

Nu är det sommaruppehåll, träffpunkterna startar igen vecka 34, se nedan tider och platser för träffpunkterna på de olika öarna.

Björkö träffpunkt

Start 19 augusti, måndagar kl. 11.00 - 12.30, Församlingshemmet, Björkvägen 30, Bohus-Björkö.

Knippla träffpunkt

Start 13 augusti, tisdagar kl. 11.00 - 12.30, Gamla skolan, Källö-Knippla.

Rörö träffpunkt

Start 22 augusti, torsdagar (jämna veckor) kl. 14.00 - 15.30, Sionförsamlingen, Liavägen 4, Rörö.

Hyppeln träffpunkt

Start 29 augusti, torsdagar (ojämna veckor) kl. 14.00 - 15.30, Församlingshemmet, Slättadammsvägen 11, Hyppeln.

Kalvsund träffpunkt

Start vecka 34 varannan tisdag (mer information om tid kommer), Såsen, Gamla vägen 21, Kalvsund.

Catarina Nordqvist, hälsolots, catarina.nordqvist@ockero.se, 031- 97 62 00.

Läs mer om kommunens träffpunkter och dagverksamhet