Problem med fakturor lösta

Nu är våra problem med att skicka ut och producera fakturor lösta!

Under veckan skickas de sista fördröjda fakturorna ut till bland annat privatpersoner och företag. Det gäller fakturor som skulle betalats från slutet av april och framåt. Nu är vi i fas med utskicken av fakturor från Öckerö kommun. Vi ber om ursäkt för de eventuella problem detta orsakat.

Betala fakturan enligt de uppgifter som står på den. OBS! Fakturan kan ha ett annat förfallodatum än du är van vid.

Ansökan om anstånd

Om du har svårt att betala någon av fakturorna i tid kan du ansöka om anstånd med betalning. Det innebär att du önskar att få betala den senare. Om din ansökan godkänns förlänger vi fakturans förfallodatum. Om du behöver söka om anstånd med betalning kontakta ekonomienheten via kommunservice.

Vid eventuella frågor

Vid frågor gällande din faktura vänligen kontakta kommunservice. Du når kommunservice på 031-97 62 00 eller kommun@ockero.se